måndag 12 december 2011

Borås Lucia (en tärna)

I går var vi på luciatillställning i min barndoms kyrka Gustav Adolf. Det var väldigt pampigt med brassbannd och kyrkokör.Prästen Anders Ljungström pratade lite, en underfundig man, jag tycker att präster ofta  har en god humor.
Det bli en otrolig akustik i en så stor kyrka. Fullsatt över allt. Människor i alla åldrar. Vi var ute i god tid för att få åtminstånde få sitta.

Före dess var vi hos min kund Anci och hämtade mina isländska örtcremer, Oj vilket mysigt hus och hennes hundar hälsade mig välkommen 3 generationer hund. Farmor mamma och dotter.Jag tror att det är mellansnauser. Rätta mej om jag har fel Anci. Ledvärksolja Hajcreme mm.

Därefter tittade vi in i Sandared i affären hemma hos oss. Väldigt mycket inredningsprylar och så snygga kläder. Jag hade kunnat handla hur mycket som helst. Men har man mer smak än pengar så kan det bli väldigt dyrt. En tunika till mej och en julklapp till Elton. Bosse påpekade att Elton vill nog inte ha mjuka paket, men jag tror faktiskt att han är mer intresserad av snören och presentpapper än vad det finns i.

Jag ringde även mina förbokade kunder inför nästa vecka och förberedde dem på att Catrin eller Elvira finns till deras förfogande.

Jag vet inte om och hur mycket jag får jobba. Det känns väldigt tryggt att veta att jag har hjälp. Nu är det det 2 dagar kvar till dagen D. Det känns tryggt santidigt undrar jag om jag kommer att rasa totalt kroppsligen och när reser jag mig igen.

Nej det är ingen ide att fundera för mycket på det. vi tar en dag i sänder. Catrin googlade på adono carinom och där stod det att det drabbar till 80 % ickerökare och kvinnor. Cancern är storcellig och det är bättre än snåcellig som växer fortare.

3 kommentarer:

  1. Christiné Ullman von Zweigbergk12 december 2011 kl. 03:02

    Hej!
    Många kramar till dig!!!
    Kör på! det kommer att gå bra!

    Kram kram

    Christiné

    SvaraRadera
  2. hej mitt lilla "morrhår"

    är du lucia imorgon?

    härligt med akustiken, förstår att det var en go stund

    hörs vi inte innan, så tittar jag in på onsdag (om de tillåter)

    kram kram
    evam

    SvaraRadera
  3. Skickar dig min finska sisu ,och annat tjafs om det hjälper.vist fixar du detta se åker vi någonstans o solar bort alla sorger.KRAM Sirpa..

    SvaraRadera