onsdag 14 december 2011

Doktorn

I dag Började jag vi dagen med en lungröntgen, för att ha en referens under behandlingens gång. Sen gick vi jag och Christian han har ( VAM vård av mamma) till doktorn för att prata lite få ytterligare mediciner.
En mot illamående och lite cortison. Som alltid är det trevligt att få träffa honom. De hittade inget som var onormalt på min lever tack gode gud, jag tycker att det räcker nu förutom  tanniner, jag  skojade bara lite( tanniner finns i rödvin). Tyvärr är inte vin så gott det heller. Men det kan väl ändra sig.

Här sitter jag och väntar på lung-mottagningen. jag fick beröm för min kubbhatt. Både av doktorn som själv hade en riktig sådan och berättade historiken om kubbhattarna.  systrarna  sa att det brukar inte vara så vanligt med med patienter med hatt och såg allmänt glada ut.

Sen var det dags att gå till E41 för att få min Cocktail i dropp. priset för den i bara materialkostnad är 28000:- det är tur att vi har fri sjukvård i Sverige.
Stackars de människor som bor i länder som inte har en sjukvård som fungerar och som man får betala själv. Jag skall få 8 stycken 224000:- och detta är bara materialkostnad för cellgifter.

Jag vågar inte tänka på vad min nota går på. Som sagt jag är glad att jag bor i Sverige.
Bilden ovan är på systrarna som ger "Coctails".

Nu sitter jag hemma och som de sa så kommer jag inte att känna något speciellt i dag, kanske inte i morgon, men framåt helgen. Vi får se, jag tag en dag i sänder.
Carpe Diem Kram till er alla som är med mig.

5 kommentarer:

  1. Fin hatt på en mujer, inte bara "mujer fuerte" utan "mujer fuerte y muy guapa" också. Styrkekramar från Tuula.

    SvaraRadera
  2. Jag är också glad att du bor i Sverige! Många kramar från Sören

    SvaraRadera
  3. Tänker på Dig det är tur att du finns i Svergie,va skule vi gora utan Dig styrker krammar Rut med Rot

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig och följer din blogg.Som sagt tur att du bor i Sverige. Håller alla tummar och tår.
    Energikramar till dig och din familj från Eja

    SvaraRadera
  5. Du är helt fantastisk på att berätta vad du går igenom, vet du, du är min hjälte.
    PS Var med Fia hos din dotter igår, hon går i dina fotspår,fick med mig en skönhet hem. Ljuvlig dotter du har, mamma upp idagen....
    Go for it, bamsekramar Monica

    SvaraRadera