fredag 2 december 2011

Fredag den 2 december

Fy vilken ond dag det var i går. Jag kunde inte vara still en sekund på hela dagen en molande smärta som eskalerade på kvällen, Jag lipade till och med en stund och sa dumma saker.
Då hade jag bara en del smärtlindring kvar av dygnsdosen.
Bära eller brista, jag tog min sista dos innan jag lade mig och har fått sova nästan hela natten.
Jag är övertygad att man får så mycket energi och välbefinnande om man bara sover.
Sömn är vägen till god hälsa.
Jag har lagt in lite foton från Mallorca, jag kan inte fatta att det bara är några veckor sedan vi var där. Så mysigt och rofullt vi cyklade på utmärkta cykelbanor runt Palma vi åt gott i Santa Catalina en nygammal del av Palma.
Och så åkte vi det gamla tåget till Soller genom apelsindalar och tunnlar, och att få mysa i Port Soller bland alla båtaroch barer och restauranger.
Nästa gång skall vi ta båten till Sa Calobra, det är en liten underbart vacker strand som landvägen är 100-talet hårnålskurvor. Det är nog bättre med sjövägen då.
Vi har åkt förbi på landsvägen men har varje gång ångrat oss när man ser vägen ner till stranden. För mig kändes det så viktigt att få komma dit. Jag njöt verkligen varje sekund.

Kanske något i mitt undermedvetna som ledde mig dit. Och att ha det starkt i minnet nu när det är annat på gång
En sak skall ni veta att de få tillfällen jag läser horoskop, förr var det oftare så står det väldigt ofta, VAR RÄDD OM DINA LUNGOR.  Är inte det konstigt. Jag har i allafall ringt lungsköterskan, en underbar t vänlig röst( fler skulle behöva ha den egenskapen).( Kommisarie Martinsson) ringer mig mellan 13-15.
Kram alla och ha en god fredag CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar