fredag 23 december 2011

Grande Finale på Strål

Då var det färdig strålat för i dag. Jag tycker att det är lite kul att busa med folk. Jag var törstig innan beh. i dag så jag gick till kiosken för att köpa en Loka och 2 askar läkerol. Kvinnan bakom disken höll på att slå in ett paket till framförvarade kund, kön växte alla tittade på alla och väntade tåligt till paketet var klart.
Då ville kunden ha en julklapps adress och krulliga snören också. Till slut var inslagningen klar. Kunden fick sitt paket. Då blev det min tur. jag sa till kvinnan bakom disken: Lokan kan du lägga i en påse men Läkerolen vill jag ha inslaget i två paket.

Den stackars flickan blev alldeles stum. Tills jag sa: Jag bara skojade och så började vi alla i kiosken att gapskratta och prata med varandra önskade God Jul.

( Ibland behövs det inte så mycket för att göra tillvaron lite mer guldkantad). Det vill jag med detta säga att min man, mina barn, mina barn barn, syster svåger, släktingar, kollegor, vänner och inte minst alla mina underbara kunder som bryr sig om mej med gåvor hälsningar tankar. JAG ÄLSKAR ER ALLA,JAG HADE INTE KLARAT DET HÄR UTAN ER.
I dag var det fina Tuula som var med mig på strålning. Det är så mysigt att ha med dig en liten stund. Jag vill med detta önska er alla en riktigt GOD JUL.

Jag mår förhållandevis bra ont i kotan men den har ju fått stryk hela veckan nu och kommer säkert att lugna sig framåt helgen. Håret sitter kvar på huvudet. Så det här skall säkert bli en bra jul trots allt. Men skulle jag vilja ligga ensam under en filt i morgon så måste ni i min närhet acceptera det för då är det mitt val.

Crea Diem och kram

8 kommentarer:

  1. Trevligt att träffa dig och Bosse i lördax. Hoppas du får en fin Jul helg med de dina. Tänker på dig varje dag. Kramar i massor/Bosse O

    SvaraRadera
  2. Det var så trevligt att träffa dig idag. Jag beundrar dig så för den styrka och positiva utstrålning som du har. Tänk,jag har känt dig så länge, jag hade ingen aaaning om att du är en så´n hejare på att blogga. Vilka dolda talanger som kryper fram....Feliz Navidad till buena amiga Mujer Fuerte och din familj. Styrkekramar från Tuula

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg tjej du har fotat! Vad heter hon!?/Bosse O

    SvaraRadera
  4. Skönt att allt verkar gå förhållandevis bra...
    Hoppas du kan få en skön helg med nära o kära.

    God Jul och många kramar från Sören med familj!

    SvaraRadera
  5. Du är en helt fantastisk tjej Marie-Louise.
    Med din humor i behåll så kommer du att fixa detta.Stor kram till dig och din familj.
    God jul hoppas tomten kommer
    Susanne S

    SvaraRadera
  6. Tack alla ni är ochså fantastiska som följer mej. Och god förtsättning på julen. Tomten han kom.

    SvaraRadera
  7. Jätteroligt att få följa dig på din påtvingade resa. Hoppas julen har varit bra. Var och klippte mig hos din underbart gulliga och kunniga dotter. Vi önskade att vi inte ser varandra något mer. Det var underförstått att nästa gång jag klipper mig så är det utav dig, Marie-Louise. Tänker mycket på dig och vill önska dig ett Gott Nytt År. Lisbeth S. "en gammal kund".

    SvaraRadera
  8. Tack alla för att ni puffar mej framåt och det är den enda vägen ur det här. Kramar

    SvaraRadera