onsdag 28 december 2011

Snart nyår

Oj vad ett år går fort, Och en dag går fort. I dag var Margaretha ned mig på VC i Sandared för att ta blodprov på mina värden. Sen var vi här och fikade, pratade det var så mysigt. Lite senare i eftermiddags ringde syster Ann och meddelade att mina prover inte var så bra, mina vita blodkroppar var under godkänt värde.
Vilket innebär att jag inte får träffa mer än min man och knappast han för att jag är så infektionskänslig.

Skulle jag känna det minsta sjukdom så måste jag ringa dag-lungvården eller lungavdelningen. För att få behandling, men jag måste gå igenom AVC och jag får inte sitta i väntrum med andra sjuka människor, så vi får väl hoppas att det inte händer och om det skulle ske hoppas att jag kan få en garderob eller ett proppskåp att vänta i på läkaren.
NU målar vi inte f n på väggen utan tar var sak när den kommer om den kommer.
När det är nyår så kan jag inte låta bli att tänka på gamla goda vänner och allt bus genom åren.
Agnetha Bosse Pinnis och jag på isbaren Liseberg. Tänk att glasen är av is. Jag vet en dam som var så imponerad av att glasen var av is så hon tog med sig det till sitt hotell. Vaknade morgonen därpå och undrade var glaset hade tagit vägen.
Lena Feminett i skumpatagen.
Mon-Lis Pernilla och jag hälsar på hos Britt-Marie i Platja de aro i  mars 2004. Kanonväder och mycket golf. 


Catrin och Peter i deras första lägenhet på Alingsåsvägen 2003. Bartömning innan deras resa i Asien 2004.
Det är kul att titta på gamla foton. Det här är från melodi festivalen 2003 i Scandinavium. Jag minns The Poodles med sina rök arrangemang på scenen.

Ha en god kvälloch kramar till er alla 

4 kommentarer:

  1. Hej Marie-Louise
    Jag följer din kamp mot inkräktarna i din kropp. Du är en tapper kämpe! Med din beslutsamhet och kämparglöd har du snart utrotat dem. Du är en förebild på många sätt. Utöver kämpandet med behandlingar och smärta så har du också glimten i ögat och förmågan att njuta av livets goda - skumbad, vin och levande ljus. Härligt. Nu vill jag önska dig ett Gott Nytt År och tänker; att säkert hittar du på nåt trevligt firande denna gång också, även om det kommer att skilja sig en del från de vanliga festandet. Ser fram emot att möta dig på salongen 2012. Tills dess STOR KRAM.
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för de fina orden, jag blir rörd, men visst det stämmer jag ger inte upp fast det kommer en och annan tår när smärtan biter tag i mej.
    En stor kram tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Hallå Mujer forte!!

    Följer din kamp och tänker mycket på dig. Vill önska dig och Bosse ett riktigt gott nytt år!!

    Kram från Johan W

    SvaraRadera
  4. Att gråta en skvätt är förlösande när verkligheten är för j-lig och FK-tanten mist förståndet.
    Hugs
    M

    SvaraRadera