fredag 16 december 2011

Strålning

I dag har jag varit på ett förberedande besök inför strålning av min ländkota jag hade min storasyster Margaretha med mig som stöd Hon är kvinnan med en stor erfarenhet, hennes man Åke har behandlats för cancer 8 ggr. För den delen tror jag inte att det är en lätt uppgift. Tack syster det kändes så bra.Nästa vecka skall jag strålas 4 dagar i sträck.
Det blir en fullbokad vecka med behandlingar. Tack att jag har Elvira och Catrin som jag anställt och hjälper till med mina kunder. Madeleine kan ju inte klona sig och jobba mer än hon gör. Hon har sina små kottar nästa vecka.

Fantastiskt vackra lokaler på strålningsenheten, väntrummet var som att atrium. glastak och fin konst. Små mysiga sittgrupper. Jag fick först träffa läkaren
Jag blev tatuerad på 3 ställen för att strålningen skall hamna på exakt samma ställe varje gång. Jag fick åka Datortomografi ännu en gång för att hitta rätt position.

Bar underkropp och klänningen uppdragen över brösten. Jag kände mig aldrig utlämnad, men ändå en konstig känsla. Nästa gång får jag en handduk över "Fiffi"eller äggalådan som en del skåningar säger ( fniss).
 Så när själva behandlingen är i gång så tar det inte många minuter varje gång.

Den övre bilden är läkaren och den under bilden är sköterskan. Så trevliga och professionella som all personal inom vården.
Och här är tomografen utan den tatuerade patienten.

Efter besöket så träffade vi en f.d kollega till min syster och fick följa med och titta på patienthotellet, så trevligt spa stor TV ställbar säng bara att gå till matsalen och äta. Allt detta för 50:- dygnet. Här kommer lite bilder på patienthotellet.


Bilden näst längst ner är på min kund hon ambulerar som  sköterska på många avdelningar och har en otrolig kunskap och erfarenhet. Kul att även där springa på varandra.

Nu vill jag önska alla en trevlig helg, snart kommer Elton till mormor då blir det pusskalas. Jag längtar sååå.
Ha en trevlig fredagskväll.

Kramar till er alla

2 kommentarer:

  1. Tänker på dig varje dag, du är ju en
    Tigerjägare , tigerjägare ger aldrig
    upp!! Heja heja!!
    STOR KRAM
    Till Er alla
    Från
    2 tigerjägare m bihang

    SvaraRadera
  2. Nej en sann tigerjägare kämpar in i det sista. Kramar till er

    SvaraRadera