tisdag 5 juni 2012

Jag väntar fortfarande

Som sagt jag väntar, det är stopp i dränslangen vattnet fylls på i lungsäcken och jah får häftiga flimmer som ingen kan rå på.
 Pulsen ligger ömsom på 200 och i nästa sekund i 70, läkarna är maktlösa på att behandla och då flyttas jag till hjärtintensiven och då kan och vill inte lungläkarna behandla mig, och jag blir liggande väntande på nästa händelse.
 Just nu känner jag mig som ett moment 22 fall. I dag blir det i alla fall ett ultraljud av lungsäcken. Vi får vad som händer.

 Kram till er alla.

9 kommentarer:

  1. Tänker på dig,förstår att det är Campe Diem för dig nu....skickar styrka och positiva krafter,slå ifrån dig med händer och fötter! Det tar tid men blir väl! Kram till dig och de dina!Från Pia.S

    SvaraRadera
  2. Massor av energikramar från oss.Tänker på dig jättemycket.Du är stark.Vi hade sommar fest på jobbet i lördags. Fotbollsgolf i Lundsbrunn men fick avsluta efter bara 5 hål av 18. Regnet öste ner.Sen åkte vi hem till oss och åt exotisk planka och drack öl och vin. Blev en toppenkväll med 15 vuxna och 7 barn. Alla kunde inte vara med, men vi blev ett gäng ändå.Jag fick sommarpresent av min underbara personal presentkort och vin i en jättefin blomsteruppsättning.En liten hälsning vad som händer här. SKÖT OM DIG NU. KRAAAAAAAAAAM från Eja

    SvaraRadera
  3. Fina Fina M-L
    Det är alltid så svårt att bara vänta å vänta!, hoppas verkligen att läget har stabiliserat sig, så att ni kan jobba vidare. Vi tänkte på dej på din födelsedag å slog till på en liten "kretiansk" present som väntar på dej här å kanske kan man lura i dej lite rabarberpaj till. Nu hoppas vi att du snart är hemma på gatan igen. Tusen kramar/ LenaMarie

    SvaraRadera
  4. Men va fasen???? Hoppas att det ordnar sej väldigt snart! Jag tänker mycket på dej. Skickar omedelbart en massa kramar till dej Puman'
    Kraaaaaaaam Sanna

    SvaraRadera
  5. lOGGAT IN NÅGRA GGR ,FÖR ATT HÖRA OCH LÄSA,TÄNKER PÅ DEJ .i MORGON HAR VI MIDSOMMAR FIRANDE MED BARNEN,HOPPAS ATT DU ORKAR TA DEL AV VAD JAG SKRIVER,MÅNGA FÖRHOPPNINGSVIS STÄRKANDE KRAMAR FRÅN BARNDOMSVÄNNEN ,EWA....

    SvaraRadera
  6. Fick chockbeskedet med BT idag.Åhhhh...livet är inte rättvist...jag är så ledsen...goa,fina M-L VÄRLDENS POSITIVASTE och goaste. Du lämnar bara fina,glada och härliga minnen. Jag är så ledsen finner inga ord,skickar tankar och kramar till alla i din fina familj! Med Varmt Deltagande Pia.S

    SvaraRadera
  7. Varför???!!!! Du var en så underbar stötpelare för mig.Vi hade det så kul jämte varandra när vi satt där i "våra"fåtöljer.Vet inte riktigt vad jag vill säga...men du kommer alltid att finnas i mina tankar...

    Ankie Ruud

    SvaraRadera
  8. Kära Marie-Louise!
    Ofattbart. Du finns inte här på längre. Blev chockad när jag fick veta av min väninna att din dödsannons stått i BT (vi har ju inte tidningen här i bohuslän). Vi pratade ju nyss med varann. Vad hände - jag vaknar på natten och grubblar. Snälla, snälla Marie-Louise du finns med mig och alla andra fastän på ett annat plan. Din härliga utstrålning, din humor, ditt skratt och din omtänksamhet. Önskar att du har det härligt där du är och sänder varma tankar och medkänsla till din fina familj.
    Kram
    Margaretha

    SvaraRadera
  9. Jag såknar Dig Så vi ses imorgon even om det känns tungt mår du bättre ny Du är bara värd detta Med Mig for altid Rut

    SvaraRadera