tisdag 3 april 2012

Febertermometer

Nu har jag köpt en febertermometer. Syster Susanne på lungmottagningen tyckte att jag skulle införskaffa en febertermometer.

 I bland får jag frossbrytningar, då är det bra med en termometer. Vips jag köpte en i går det tog inte många sekunder att har den under tungan innan den visade resultat.

Alla med rolig humor det var en muntemp.  Min första temp var 37.1 så nu har jag en referens.

Och så har jag fått en antibiotikakur för att häva min urinrörsinfektion, har nu druckit tranbärsjuice så det står härliga till; men det hjälper inte, det kommer tillbaka hela tiden.

Bosse tycker att jag luktar aceton och det betyder att jag äter för lite mat. Men det är inte lätt att äta när inget smakar bra. Det är så man kväljer sig i munnen.

 Det är något som man önskat sig länge men när man drabbas av det så är det inte så kul heller.

Fy nu skall jag inte gälla mer. Fram med de stora positiva energierna och Carpe Diem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar