torsdag 16 februari 2012

Floating

Hej alla vänner.En vecka går fort. Elton  kom i fredags och åkte hem i går. Här har det varit full fart, med det lilla energiknippet.
 Han fyller ett år på söndag. Han hade lite bråttom till världen lördag morgon för ett år sedan. Jag visste att de låg på förlossningen fredagkväll och lördag natt.

 Och jag var på väg till Barcelona och satt på Landvetter, en kort stund före boarding kom ett mms med en bild på en trött moder och en lika trött bebis.

 Det blev skål med  rosa skumpa men inte förrän nästa stopp och det var i Munchen. Tack Madde och Sirpa för att ni tog hand om stirrig mormor. Jag hade planerat att vara hemma i mitten av mars för att inte missa ögonblicket. Anna och Christian var på väg till Thailand. Så det var många som var på resande fot.
I måndags var jag på rehab som jag brukar och jag hade beställt floating. Det var spännande att få krypa in i en stor plåttunna med en stor krage runt halsen. Kanske lite kusligt också. Lite musik kunde man även få lyssna till.
 Jag visste inte hur jag skulle reagera när jag väl var på plats. Men jag blundade och  slappnade av och njöt av att flyta omkring, det var en riktigt skön resa.

 Känslan av att nästan somna. Hade jag gjort det här efter en hård arbetsdag så hade nog effekten varit ännu större. Det här är nog så nära man kan komma att efterlikna fosterlivet. Jag ank rekommendera att prova. Vattnet är så salt så det går inte att sjunka, jag lovar. 

I morgon skall jag påbörja min sista cellgiftsbehandling. Håll tummarna att det ger en effekt och förstör alla tumörer i min kropp.
 Jag var på läkarbesök i går och frågade om vi kan åka utomlands när jag är färdig med behandlingar. Och jag bör vänta någon vecka till för att mina blodvärden skall återställas.

 Flygresa är inte så bra för känsliga passagerare, luft som hela tiden återanvänds, folk som hostar nyser och fräser. Jag får väl sätta på mej munskydd, förresten det hade en passagerare på sej när vi åkte till Mallorca.
Här ovan sitter mitt kattbarnbarn Doris, En underbar liten flicka som redan är 6 år som barn hade hon en släng av ADHD men hon har lugnat ner sig.

Kram till er alla och Carpe Diem.

4 kommentarer:

  1. Åh jag tänker ju på att ni frågade mej om jag ville åka med till Barcelona å då kunde ju inte jag......Attans! Jag har hört så gott om floating....borde prova. Men va himla härligt att det är sista cellgiftet nu då.....å jag tror att du är skitsnygg i munskydd......Min massör skrev just att hon hade kissat i atlanten.....å det hade jag åxå viljat kunna göra......ja vi bor lite för långt från den atlanten just nu.....
    Nu ska jag storhandla...tjolahopp för att jag kan allafall....å sen blir det ögonbottenfoto....sen blir det soffan för sen ser jag inte så bra på ett tag. Ikväll är jag motvillig gäst på Mary Kay party.....jag gillar inte sånt å har svårt att sköta mej.....på Tupperwareparty får jag gärna tvångstankar om att vilja vråla JAG ÄLSKAR HAMMARPLAST. Värdinnan vet men är la desperat.....enda anledningen att ha mej på såna tillställningar!
    Gokramar på dej Puman från snuviga Sanna

    SvaraRadera
  2. Du är ju underbsr, man blir ju så glad av att läsa det du skriver. Ja jag blev ju mormor den gången. och jag tycker att du skall nynna hammar hammar hammar plast. Och badar jag i havet så skall jag prova på att kissa i Atlanten.
    Krya på dej snuviga Sanna. Och en stoooor kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Det värmer mitt hjärta att du åtminstone "mår" bra!
    Hoppas du kommer till solen snart, vet att du längtar...

    Många kramar från Sören

    SvaraRadera
  4. Kramar tillbaka jag glömmer allt som oftast mina kryckor när jag skall gå ut. Kramar tillbaka. I torsdags påbörjade jag min sista cellgiftsbehandling. På torsdag är den sista.

    SvaraRadera