lördag 4 februari 2012

Underbart vinterväder

Det är så vackert vinterväder, jag hoppas att jag skulle kunna åka långfärdsskridskor, tänk på Viaredssjön kilometer efter kilometer.

Jag har positiva nyheter, jag började att träna på rehab i måndags i varmvatten bassängen först med att gå på botten fram och tillbaka lite vingligt men ändå hyfsat, lite klent att få ner högerhälen och hålla en hyfsad gåstil och balans. -

Det är som att lära sig att gå igen, börja om från början träna träna, men det gör ingen ting att ramla för det gör jag inte.
Jag tränade även i onsdags gå gå gå och våtvest och jag har hittat lite gamla muskler som fungerar, lår och vadmuskler.
I går kände jag att jag skulle ta det lite lugnt och inte ta ut mej för jag fick cellgift i torsdags.


Då kände att jag gick med hälen på botten nästan utan att halta. så jag är förvånad över att det har gett resultat så snabbt.

Så nu är det att träna på uthållighetsstyrkan. Men det skönaste är att flyta omkring i bassängen och bara slappana av. Jag skall prova på floating och känna om det är min grej. Jag hoppas att ni alla får en underbar helg för att samla krafter till nästa vecka.

Kramar till er och Carpe Diem.

3 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Jag vill tala om att jag i helgen fick reda på att du hade en blogg.Vill bara tala om att sen jag fick veta att du blev sjuk så har du funnits i mina tankar och böner och som du vet så är inte undrens tid förbi.Kram till dig "morsan" / Eva

    SvaraRadera
  2. Tack bästa Eva. Jag känner även jag att undrens tid inte är över många kramar till dej vännen.

    SvaraRadera
  3. Hej!Va skönt att du känner så<3 det är mycket positivt. Kram Eva

    SvaraRadera