onsdag 1 februari 2012

Kallt och trött

I dag är det en frusen dag för mig. Jag tycker att det är kallt. Men är det över 10 graderssssåär det kallt. Nu har jag tränat 2 ggr och det är skönt, jätte skönt. Jag trodde inte att det skulle "ta" så i varmt vatten. Jag bli törstig jätttetörstig.
Efter träningen var jag på lasarettet för att ta prover inför cellgiftsbehandlingen.
Jag insåg att jag inte skulle orka att gå till huvudentren, så jag beställde en rullstol och en förare, hon körde mig med varsam hand till provtagningen.

Där hade de mycket att göra så det tog nästan en timme. Efter de skulle jag hem, men då kom mammas sköterska och erbjöd  sej att köra mej tillbaka till min bil för hon hade en timme väntetid.

Sen hem och därefter till jobbet en sväng, och sen hem, men då var jag trött så trött, så nu sitter jag här och gör inget mer än klinkar på min dator.  Men jag återkommer snart igen när jag inte är så trött.

kramar och Carpe Diem.

10 kommentarer:

  1. Kram kram! Tänker på dig!
    Christiné

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du kämpar på riktigt bra. Vaför skall man gå när det finns rullstol med förare, passa på och åk.
    Många Kramar, Liza

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte alltid vara på topp!! Kram på dig underbara!!/elvira

    SvaraRadera
  4. Tack jag tycer att ni är så goa som skriver till mej i dag behöver mer än någonsin. många kramar till er underbara empatiska vänner ni värmer mitt hjärta.

    SvaraRadera
  5. Mina tankar går till dej, hämta mycket energi igen kram Lena N

    SvaraRadera
  6. Tack jag behöver empati i mängder just nu det värmer. Tack även till dej Lena

    SvaraRadera
  7. Som du har tränat på var du värd en rullstolstur. Såklart du är trött , vilken intensiv dag! Nu hoppas vi på proverna så det blir klart med det här snart!
    Jag har haft en intensiv dag åxå....syrran bor i stockholm å fick för dej att komma hem. Så det var bara att ställa in en tjejträff å passa på å mysa med henne å mamma å min Anna. När jag kom till Hospice var min gäst så trött att hon inte orkade....undrar hur personalen tänkte för jag ringde å kollade en timma innan å när jag kom var hon helt borta....jaja Jörgen raggade upp en annan gäst åt mej....en kvinna med midjelångt hår.....inte tvättat på 4 veckor.......hon var keramiker..bott i Paris....å i norra frankrike.....jobbat mest med skulpturer......ett helt underbart möte med en fantastisk kvinna....nu blir det sängen å imorgon jobb, fredagsmys med syrran å mamma här hemma. Mamma har lovat stryka 2 blusar som ska till Alingsås....ja vad ska man sitta å vänta för.....vil får jag la göra en annan dag. Carpe min vän:) Sanna


    ,

    SvaraRadera
  8. Jag knäpper mina händer och hoppas på att inte fler sparkar på den som ligger idag. Ha en Carpe Diem

    SvaraRadera
  9. Min kära goa frissa,du är så bra! Tänker på Dig!Man behöver inte alltid vara på topp som någon skrev!Kom även att tänka på...." Det handlar inte om hur många ggr man faller utan hur många ggr.man orkar resa sig upp igen!" och vi vet ju att du fixar detta! Ha nu en go och lugn helg och om krafterna låter vänta på sig så vill jag bara allra ödmjukast rekommendera att lyssna på ngn bra talbok,tex av Anne Vibeke Holst. Stor och Varm Kram och Tanke från Pia "blond&smart" *ler*

    SvaraRadera
  10. Som du kämpar - jag beundrar dig!!
    Ha nu en bra helg i solskenet och samla krafter till nästa behandling. Jag hör av mig inom kort ang lunch och "frissning" som det nu börjar bli dags för.
    kram
    M

    SvaraRadera