söndag 29 januari 2012

Katt i knät..........Doris fäller hår...

Jag försöker att skriva på min blogg ¨, men det är inte lätt, jag har katten Doris i mitt knä och det enda som är ledigt är min vänstra hand, så det kan ta lite tid att skriva. Ja nu har det gått en timma och mitt knä är tomt, katten fäller och jag har sanerat både knä och golvet från katthår. Det är faktiskt lite mysigt att ha en katt i knät. Det är värt lite sanering.

I fredags var jag på träningsintroduktion på rehab-badet på SÄS. Jag fick ett program som jag skall göra i bassängen, både promenader framåt och från sidan, lite träning som liknar friskis och svettis, och lite våt väst träning på djupbassäng.

Jag tror att det kommer att bli bra för min kropp att få träna 3 ggr i veckan. Varje träning avslutas med avslappning. Det är så skönt att få flyta fritt I bassängen.

Det är nog en känsla sen man själv låg i fostervatten och flöt. Efter den första veckan skall jag få prova floating. Det är när man flyter omkring i ett litet utrymme i lite saltare vatten än i bassängen. Hoppas inte att jag får klaustrofobi, men efter mina upprepade magnetröntgnar tror jag inte att det skall ske.



I fredags bjöd Margaretha min syster mig på lunch på Almåsskolan. Jättegott som vanligt, så gott så att det blev ingen dessert man blir så mätt. I lördags kom Elton med sina föräldrar, de skulle på fest och vi var barnvakt. Det var ett piller för den mentala hälsan som vanligt, men jag är lite trött. Elton har sovit lite oroligt och det är vi gamla inte vana med. Men det tar vi igen i natt istället.Jag fick klippa av mig lite till av håret för jag fällde lite. Vi får väl se var det slutar. Det är inte viktigt, bara jag får bli frisk. Och det kommer jag att bli. Jag har 2 snygga peruker om jag skulle behöva.

Nu skall jag fokusera på att lära mig att gå på ett bättre sätt än vad jag gör för tillfället. Jag och Elton vi är ju i samma fas i livet och det gäller att inte ge sig utan att lära sig att gå utan att hålla sig i något. Då gäller det att vara mujer fuerte.

Och alla mina undearbara vänner CARPE DIEM.

3 kommentarer:

  1. Va fin du är.......som vanligt! Bra att du behåller håret så länge det går.....för om nu inte allt håret skulle lämna skallen är det ju så drastigt att ha rakat bort det för att peruken ska sitta bra. Tror att man ska lugna sej med det.
    Floating ska ju vara helt underbart.....
    Att lära sej gå låter ju som en utmaning......egentligen skulle man lite till mans tänka på hur man går, framför allt på sin hållning. Tänk om Christer Lindarw kunde vara coach i detta.....bara för oss. Ja nu kan jag ju gå utan att hålla mej i men lite stil över vaggandet skulle inte skada...
    Appropå katter så har jag en son i soffan med en bestämd katt på sej så han kan ju inte annat än ligga kvar å se färdigt fotbollen. Nu är det ju fel katt i soffan... Alice är aldrig där för det är Ritchies plats. Idag har Alice en sån där retlig dag å har barrikaderat sej där å Ritchie sitter å jamar på övervåningen aningens stressad över att gå miste om bästa platsen. Alice har idag lyckats ta sats å hoppade över Ritchie som satt så fint på hallgolvet.....sen hade vi en liten muck på köksbordet åxå.....som när ungarna var små å retliga mot varann....

    Önskar så att du skulle orka komma en liten stund i helgen i Alingsås. Om så bara för en lunch å kramkalas. Jag har det lite konstigt detta år med allt nytt med valen....spännande åxå..

    Kram på dej nu då å ha det bäst tills vi hörs igen.......Sanna

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev idag när jag hörde din röst. Du är så himla tapper, din drivkraft och din vilja sprider du runt dig, det ska du veta, jag blir bara så glad... Ser verkligen fram emot vår dejt.
    När jag ser katten i ditt knä så är det inte utan att jag längtar efter våra, Lina och Pepsi eller kanske en hund igen, men då har jag lite att jobba på, Bosse är inte riktigt på samma linje som mig "ännu". Bamsekram tills det är dags för vår dejt.. /Monica

    SvaraRadera
  3. Det samma men mig att få höra din röst vännen. Jag hade en stund innsn ramlst raklång så jag var lite omtumlad, men nu tror jag att det lagt sig. Kram min vän.

    SvaraRadera