måndag 2 januari 2012

En trevlig Nyårsafton med god mat goda viner goda vänner....

Till er all som läser min blog. Jag hoppas att ni all har haft en trevlig nyår med gott att äta och att dricka. Jag har haft att liv utan att träffa någon förutom min man sen en vecka tillbaka, för att mina vita blodkroppar har minskat i antal och då kan de inte försvara mig från angrepp influensor förkylningar ja allt som cirkulerar just nu i vår omvärld.
Jag hoppas att jag stärkt mig lite till denna veckan annars får jag pausa från min cellgiftsbehandling.

Men på nyårsafton  kom Britt-Marie och Kjell hit de hade vi träffat tätt inpå innan vi fick beskedet om blodkropparna och de var friska inte ens en kråka i näsan.

Vi hade bestämt några dagar innan att vi skulle laga mat tillsammans, Jag fick en meny från domaine.com med mat och vin körschema på tillagning. Allt blir lite lättare då, speciellt när vi har vårt nya stora kök med gott om plats för många att husera tillsammans i.
Så här delar Bosse humrarna med stora kniven.

Här får Bosse hjälp med att arrangera tillbehören av Britt-Mari.

Här syns även Kjell på en del av fotot. Männen är så duktiga i köket, de har en sådan talang som jag aldrig sett förr.
Det var supergod mat och väldigt goda viner, jag var väldigt försiktig med mängden vin för jag äter så mycket smärtstillande. Vi firade in det nya året och hade väldigt trevligt.

Ingen hade vett att gå och lägga sig i tid, men så är det när man har det trevligt. Tack Britt-Marie och Kjell, jag längtade hela dan på att få träffa folk.

Nyårsdagen var en riktig slöaredag, men det tror jag att många hade.
Håll nu tummarna för att mina prover är bra så jag kan fortsätta med mina cellgiftsbehandlingar i morgon.
Förresen så är jag bjuden på "finbad" hos Britt-Mari i morgon, stort badkar med utsikt över Öresjö. Jag skall se om jag kan hitta någon som kan köra mig.

Kramar till er alla och Crea Diem.

2 kommentarer:

  1. Det är så tråktigt att du inte mår bra. Det förtjänar du! Men det verkar som du är vid ganska gott mod trots allt och det glädjer mig.Du ÄR verkligen en stark kvinna. Hoppas att du snart är på banan igen och kan klippa till mig.... GOTT NYTT ÅR!! Tänker mycket på dig. Kramar från Catrine Carlsson

    SvaraRadera
  2. Tack Catrine jo jag skall komma på banan igen det finns ingen annan väg. Gott NYtt år till dej också.
    Kramar från din frisör

    SvaraRadera