måndag 23 januari 2012

Helgen är över

Jag har inte skrivit här sen i fredags. en helg går så fort. I fredags var jag och syster Margaretha och avnjöt ala cart lunch på Almåsskolan för 105:- och kolla menyn ovan. Jag sa till Margaretha att jag skulle ta kort på alla rätter för att lägga ut dem här, men för varje rätt skrattade vi mer och mer för jag glömde att fota dem, de blev mer och mer urholkade.



Så här glad var Margaretha efter under vår trevliga lunch. Är det någon som vill göra mig sällskap någon gång så säg till. Sen har vi haft besök från Majorna.


Så kul och komma till oss och bo och bada badkar och busa med morfar.


Det är ett herrans väsen när dom busar. Kiknande  och gurglande skratt. Och mys och bekanta sig med nya tandborsten. Ni kan  förstå hur mycket det lilla livet ger oss när han bor hos oss en helg. Det ger oss så mycket livsglädje.och så tyst när han åker hem Vi skall passa honom på lördag kväll, för då skall Catrin och Peter på 30-års fest.

Han sover mellan oss i sängen och vet inte vem han skall välja som klistermärke. Han är väldigt nära morfar, han kan lyfta och busa med honom.

Catrin och Peter skall renovera sitt badrum och då kommer kattflickorna hit och bor ett tag, det blir sällskap igen.

Jag sitter där jag sitter. I helgen har jag räknat löner och förberett kontot på utbetalning. Om jag inte minns fel har soc kostnaderna gått ner en aning sen jag hade anställda sist.
I dag har jag till och med unnat mig att sova middag en liten stund, det var skönt.

På onsdag är det dags att få cellgifter igen. Hoppas att mina värden är bra  så jag kan få lite cellgift. Först är det lungröntgen, sen läkarbesök och därefter cellgift.
Min svåger Åke ringde mig i dag och frågade om jag ville ha skjuts till provtagningen på SÄS i morgon och det var ju trevligt att åka tillsammans, han har haft cancer 8ggr så han vet hur det känns att kämpa för livet.
Jag lärde känna Åke när jag var ca 8-9 år när han träffade min syster. Han har varit med hela mitt liv. I morse åkte jag med Catrin till jobbet så hon kunde klippa mig för min kvalité är urusel, ändå är det bara 2 veckor sen jag klippte mig
.
Det kändes bra att bli av med lite hår. När jag kom till baka till parkeringshuset hade en bil ställt sig så nära han kunde, till och med över linjen mot min sida, jag hade 25 cm mellan våra bilar. Jag fick ringa till Catrin och be att hon ålade sig in i min bil och backa ut den. ??vla skitstövel som inte kan lämna lite hänsyn och i alla fall stå inom sitt område.

Jag fotograferade honom och ringde parkeringsbolaget samt lämnade regnr och berättade var han stod. Jag hoppas att han eller hon fick en vit lapp på rutan.

6 kommentarer:

  1. Tjena snygging!!!, Jag skulle bli oerhört glad om du hörde av dig nästa gång du ska ut och luncha, så jag kan hänga på?! Längtar att få träffa dig. Tankarna är hos dig dagligen.!!
    Bamsekram!!!
    /Monica

    SvaraRadera
  2. Bra på dom bara...felparkerarna.....för nån idiot hade ställt sej så för mej förrförra veckan så Adam min smala son fick köra...grrrrr.....nu har jag suttit på honom för han envisas med att säga kexchoklad med k när det ska sägas med sch...jag blir galen, en mamma bestämmer väl hur barnen ska säga även när dom är 19? Vi skålade i bubbel i badet i lördags flera gånger för dej....å blev lite packade såklart...å snön föll på våra frisyrer.....lovely!
    Ha det så himla bra det går...hoppas att du får cellgift så det blir gjort å klart....
    Kraaaaaaaamar från Sanna lidköping sverige:)

    SvaraRadera
  3. Tack Monica klart vi skall luncha, men skall vi gå till Almås tar der en ochen halv timma. Sanna du är för härlig, Alltid lika glad, kramar till dej. cellgiftet skall ta kål på det onda. Kramar tiller alla

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du är vid gott mod och är ute på roligheter och gosar mycket med lille Elton. Du ser så fräsch och snygg ut på bilderna och man kan verkligen inte se att du är sjuk. Känns som att förutsättningarna är goda att det skall gå bra med behandlingarna i nästa vecka. Jag håller tummarna, det vet du.Äter gärna lunch med dig någon dag om du vill och kan.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  5. Visst äter jag gärna lunch en dag jättetrevligt. Ring mig på 0707277898

    SvaraRadera
  6. Inga problem. Njuter gärna en lunch med dig under 1,5 timme
    Är det ny omgång på lasarettet imorgon? Häng i du är grym tjejen Kram Monica

    SvaraRadera