fredag 20 januari 2012

Snökaos

Tror ni att vi får snö i år eller blir det ett fattigt snö år. All snöröjning som måste fungera snörika år kostar massor av pengar, jag undrar bara om man öronmärker  pengarna till nästkommande år.

Jag vill inte ha snö i år, nu när jag inte är så portabel. Ok lite så det blir lite ljusare då men det är så vackert.Vi har en liten väg so synes på fotot ovan, vilken har handskottats. För några år sedan arbetade Bosse i Båstad, vilket innebar att jag fick göra vår väg farbar.

Det är väl inte min starka sida att skotta vägar speciellt i tung kramsnö. Jag var på väg hem  i bilen, funderades på hur kvällens skottning skulle gå till. Jag kom hem och trodde att jag såg i syne VÄGEN VAR NYSKOTTAD.
Jag fick tårar i ögon och kunde inte i mitt liv föreställa mig om vem som hade gjort detta. Jo dagen där på knackade det på dörren och utanför stod en granne och undrade om det gjorde något att han skottat , han hade köpt en lite traktor och i utrustningen ingick det en snöskopa.
Vi är rädda om vår Tore han kommer så fort det snöar och vi uppskattar honom varje år med någon överraskning .
Den här veckan har det hänt något roligt varje dag. I tisdags var jag bjuden till Lena-Marie och Isak.
. Hon var barnvakt till Elton för Catrin arbetade hos mig. Lena bjöd på en så god lunch. Grön ärtsoppa med chili. Så gott. Tack Lena-Marie, och hon och Catrin har umgåtts sedan ni var ett år gamla, och fått varsin son samtidigt.
PÅ tisdags kvällen kom MarieVikander en sväng, alltid lika roligt att träffa dej då blir det alltid så många och goa skratt, tack för fina blommor finaste Marie.

Onsdagen var jag bjuden till Anettes goa mamma Elisabeth i Viareds sommarstad, Jag hade aldrig kunna tro att det bor så många permanent boenden där. Så fint med närheten till sjön. Tack Anette för pizza och god aprikos paj Elisabeth, och tack Pia för att du hämtade mig.

I går var Mon-Lis hemma hos mej och lekte" här är ditt kylskåp.
"Hon lagade helstekt kolja. Jättegott och en trevlig eftermiddag. Tack bästa Mon-Lis. Du är så duktig på att laga mat.
Bara för att det är fredag är inte händelserna slut. I dag skall jag följa med storasyster Margaretha till Almåsskolan för att äta trerätters lunch.

Jag återkommer om menyn senare. Man blir serverad vi bordet med vita dukar och allt detta för en hundring.
En hamburgare i kiosken utanför kostar säkert 80:-
Jag är så dålig på att ta kort, jag skall skärpa mig. Jag lovar att fota maten.
Så denna veckan har varit en rolig vecka, TACK ALLA SOM HAR FÖRGYLLT MIN VECKA.
Carpe Diem.

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker vinter bild!
    Och dom på små kottarna är så mysiga att se :)
    Du är fantastisk, du tar verkligen vara på dagarna och nuet, och gör något positivt av det hela. Fortsätt att ladda dig med det goda i livet,
    Kram från Madeleine

    SvaraRadera
  2. Kramar från Mariestad med!
    Sari

    SvaraRadera
  3. Tack Madeleine för de värmande orden. Och tack Sari för den fantastiska chokladen.

    SvaraRadera