måndag 16 januari 2012

Lyxmåndag

Oj vad en helg går fort. I lördags blev det en resa till Göteborg. Först en"promenad" i Slottsskogen, jag man kan kalla det vad man vill.

Jag stapplade lite, som en kalv på grönbete, det var skönt att se alla människor i denna underbara park. En fantastisk oas i en storstad.Som vanligt har jag alltid bråttom och tror  jag skall kunna gå snabbt, men gamla människan lär sig aldrig.
Jag blir så ledsen på mig själv när jag inte kan göra saker fort fort. Men som tur var kom Anna Christian och Elton. De passade Elton för Catrin var på yoga.

Efter promenaden åkte vi till Anna Och Christian och dit kom fler gäster Berit och Göran Hans och Maria. Berit är Annas mamma och mormor till bebisen i magen,Göran är Berits man, Maria är Görans dotter och Hans hennes man. Nu fick jag ordning på alla relationer, tror jag. Spontanmöten är jätte trevliga.
Det var så kul. Roffe och Philip var även med,de är två bassethundar som är så underbara. Vi har även passat dem, vilket är så underhållande. En rolig dag.

Det måste man försöka att krydda sina dagar med om inte så med lite positivitet. Det är så viktigt. I går hade jag en tröttdag, jag orkade inte någonting, absolut ingenting. Fy vilka hemska dagar, Lyckligtvis har jag inte haft många sådana.

I morse vaknade jag med en tycka synd om mig tår i ena ögonvrån. En liten tår på kinden.Det är inte bra. Sen har dagen bara rusat i väg.

Och tack alla mina underbara vänner kunder och kollegor. JAG ÄR INTE ENSAM. Jag har så många som bryr sig om mej. Åh vad mycket styrka ni ger mig.
Jag har någon sak att längta till varje dag, och så många vänner som bryr sig.
I dag har jag gjort favorit i repris. Jag har varit hos Britt-Marie och Kjell och badat i deras underbara bubbel. Tack både för bad och lunch.

Jag låg säkert över en timma i vattnet. Jag tränade musklerna i mitt högerben. Ja det gäller att carpe diem varje dag, det är för kostsamt att slarva bort en dag på dåliga tankar, det är inte mer synd om mej än någon annan.
Gnäll är slöseri med tid och livskvalite´. I morgon är jag bjuden  på lunch till Lena Marie och Isak, vår granne.
Kramar och tack alla som gjort min dag  till en bra dag.

CARPE DIEM

9 kommentarer:

  1. Du är det bästa vi har  "Rut"

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att det kommer tunga tankar ibland,men du är duktig på att slå dem ifrån dig och tänka positivt,det är styrka.Vad härligt det ser ut att få ligga i ett härligt skumbad,du passar verkligen där.Jag såg det härliga Malliskortet tack för att du lockade oss dit,helt underbart också fick vi blodadtand:-).Sköt om dig.Jag tänker på dig.
    Kram
    Susanne S

    SvaraRadera
  3. Hello! Just det ja blött hår och Askorbin syra då och då,ang.blondin i klorvatten!"Bra minne men kort",du vet! ;)
    Min kära frissa eller ska jag skriva "bad flicka!"mycket snygga bilder! ;) Och den svarta katten i bakgrunden är ju ursöt! ;)
    Du har rätt inställning,det har du alltid haft = positivt Tänk och mycket humor...ibland "oss kvinnor" emellan fniss,fniss.
    Det hjälper dig nu och hjäper dig hela tiden,det kommer naturligtvis att gå bra om än ta lite tid,ett steg i taget!
    Det blir väldigt gott för Dig med vatten gymnastik i den varma och goa rehabassängen.....men jag håller med dig,snarast är ju helst NU eller imorgon!
    Ang positivt tänk ..."60 sekunders gnäll tar bort en minuts
    glädje!"
    Jag vet en enormt bra föresläsare i Positivt Tänk....han har själv gått igenom många svårigheter och prövningar i livet bl.cancer. Du kan googla eller gå in på hans hemsida eller site han heter: Taram,taram....
    Michael Södermalm, siten "starkare.nu"
    Håll till godo! ;) Han är DYNAMIT ! ;) sen finns det en annan men mer Kinapuffsvariant men oxå bra han heter Olof Röhlander. Jag är så glad att du och de dina sköter om dig på bästa sätt massor med Kramar och Tankar från Pia

    SvaraRadera
  4. Hemma igen med nyklippt, tonat och nyfönat hår! Insåg just att det var nyårsafton senast jag fönade håret...inget man är bortskämd med som småbarnsmamma. Vilken duktig dotter du har och så skönt att ha den hjälpen och slippa fundera på salongen. Stort tack till Catrin! Vad fantastiskt härligt det ser ut i badet och så bra ide med bloggen. Du verkar så positiv med all rätt och nu när våren kommer så vänder det och det kan bara bli bättre. Tänker på dig och ser fram emot att träffa dig nästa gång jag klipper mig. Kram från Susanne Nejderås

    SvaraRadera
  5. Å tackar det värmer, jag känner ingen oro mina goa kunder blir så väl omhändertagna. Jag tycker att det är så roligt att ni skriver i min blogg. Det är med en sån värme. Ja posivitet är det viktigaste, och kommer solen och värmen tillbaka till oss, och då blir allt mycket lättare igen. Många kramar till er alla från mujer fuerte.

    SvaraRadera
  6. Härligt bad......sånt skulle man ha.....själv får jag fisa mina egna bubblor:). Fast numer badar jag titt som tätt för jag är lite frusen ibland om kvällarna. Å du....det går i 30 liter mer nu:) lördag har tingeling i skövde 20 årsjubileum...du vet Åsa å Heidur. Nettan Niclas Sören å jag ska på visning middag å fest. Nettan Niclas å jag ska spabada på hennes altan å champagna.....ja herregud! Sören hade annat att göra em.....hur kan man ha det???? Söndagen lär bli en struken dag i almanackan men va fasen....carpe diem:) kraaaam från Sanna lidköping sverige

    SvaraRadera
  7. Sanna va trevligt, jag är övertygad att stämmningen kommer att vara så hög i polen.Du är så duktig som har gått ner så mtcket i vikt, Du verkar må bra, Hälsa till alla. Ni är ett gött gäng.Kramar Crea Diem

    SvaraRadera
  8. Du har det gott i badet ser jag och själv har jag 30 grader i havet och mår också bra. Tänker ofta på dig. Kram Bosse O

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att du har det gott Bosse. Men du hade väl inte skum i ditt bad.;)

    SvaraRadera