fredag 13 januari 2012

Arresto

Vad en vecka går fort, I dag skiner solen, och var det härligt att leva. Hoppas att jag får leva länge. Jag tror att man kan påverka livet med att tänka positivt. Sen den 4 november har jag en annorlunda  inställning till livet. Livet är  så skört jätteskört. Små saker i vardagen är värda så mycket för att dagen skall fungera och  att fånga den i just mitt liv. En lien sak som jag just nu är förälskad i är................vi kan kalla den Arresto som betyder gripa på spanska

Min griptång, den kan man plocka upp allt i sin närhet. I dag tappade jag ett piller på golvet och till och med det lilla pillret fick jag upp. Av någon anledning tappar jag nästan allt som går att tappa på golvet. Det fixar vi med tången, men när jag tappar tången då krisar det sig ,men jag är enveten så jag brukar fixa det också. En genialisk uppfinning som borde finnas i varje hem med en dålig rygg. Man kan till ock med dra någon i örat med den.


I går ringde en sjukgymnast från rehabbadet och erbjöd mej att få komma dit för att träna i varmbassäng. ( Jag har tjatat ett tag) Hon ville jag skulle komma ganska omgående så jag tackade genast ja. För mig i min impulsiva värld är omgående det typ idag eller på måndag, med det blev den 26 januari. Det ät omgående i någon annans värld. Jag längtar, Jag känner att vissa muskler i mitt ben snart är utplånade. Jag behöver få röra dem och att göra det på att riktigt sätt. Det är en fantastisk vårdapparat som fungerar runt en sjuk människa. Som jag nämnt förut så är nästan alla är på rätt plats i sitt yrkesval.

I morgon är de dags att få en Elton dos och förstås mina barn och Anna och Peter.


Det här är mormors plastlåda som är väldigt spännande, ingen ropar aja baja och fri tillgång på plastleksaker i alla kullörter.
Och när jag kolla de gamla kort så hittade jag det här med lite tjejer fån Mallorca. En god CAVA efter en dag på stranden. Det är kul att kolla på gamla bilder i biblioteket och visa en och annan.
Jag längtar efter en riktigt långpromenad det skulle vara så skönt, men inte riktigt ännu är mina ben redo för det. 

Nu vill jag önska alla en trevlig helg.

Carpe Diem

2 kommentarer:

  1. Mallis, la isla fantastica.. men nu är det alldeles för länge sén som jag var där. Känner inte igen baren, trodde jag hade varit på alla ; -) Ser ut som att ni bytt ut Sirocco i alla fall.
    Ha nu en go´helg med massor med goa Eltondoser. Kramar Tuula

    SvaraRadera
  2. Nej vännen Jag har varit med på Arenas Blancas tiden och fortfarande gäller Sirocco. Men någon enstaka gång gäller Trianon, för vår del gäller ju från 9:e våning och uppåt där vi bott med vår vidunderliga utsikt över stranden. Man behöver inte åka längre än till mallorca men ändå känna sig som på Barbados. Lycka till med tentan, du är fantastisk. Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera