tisdag 3 januari 2012

Jag badar

I dag har jag haft så ont, en rent sagt för xxxvlig dag. Morgonen började på VC för att ta prov, ( kolla vita och röda blodkroppar

De är så hjälpsamma och snälla. Jag fick gå direkt in i ett eget vänrum för att inte bli smittad av någon annan förkylning eller influensa nu när jag är mottaglig.

Margaretha var med mig. På vägen ut lånade vi en rullstol, jag påpekade för min storasyster att hon inte kört mig sedan jag låg i barnvagn.

Sen åkte vi till Britt-Mari, hon hade gjort ett underbart bad till mej i en underbar miljö. Jag låg och slappade i en timma och njöt i fulla drag. Tack Britt-Mari och Kjell.
Det här var min fina utsikt. Jag känner mig lite skönare i kroppen så får vi hoppas att jag mår lika bra som i går då var det ett uns bättre.

I morgon är det dags för cellgiftsbehandling igen. Mina värden var så bra så det är dags för nästa. Det känns lika bra och ta de som bestämt. Då är jag kanske färdig till våren.

Kramar till er alla.
ps Elton har lärt sig en ny tungmodell.

5 kommentarer:

  1. Hejaheja dig Marie-Louise! Har läst "ikapp" din blogg och det blev både en och annan tår men också en hel del skratt. Du är rolig! Stor kram!

    p.s, vilken toksnyggt barnbarn du har! Det kan du hälsa din dotter ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Marie-Louise! Det är säkert det vita vinet på nyårsafton som fått igång dina vita blodkroppar. Vet du att du klippt mitt, numera vita hår, i 27 år? Håret har dessutom varit ömsom lockigt och ömsom rakt (hormoner tror vi) men du har alltid anpassat dig till rådande dagsläge. Precis som du verkar göra nu, du tar tillvara de stunder du kan och där emellan kämpar du för att bli frisk igen.

    Jag följer din blogg dagligen och lider med dig när du skriver att du har ont. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det vänder till det bättre för dig snart. Många kramar från Tanja!

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Jag följer dig också dagligen.Tack och lov att du är en sån kämpe och att du är envis. Detta klarar du. Vi är många som tänker på dig och är med dig. Kram på dig från Eja

    SvaraRadera
  4. Hej Marie-Louise!
    Tänker på dig mycket även om jag inte hinner skriva här så ofta,jag håller med alla ovanstående och föregående skribenter! Du är fantastisk,en kämpe med humor och stor livs glädje som du alltid har haft....vi har ju haft våra roliga och ofta förtroliga samtal i Hårateljen ;)
    Lika roligt som det har varit att bli fin i håret har det varit att träffa,prata och fnissa med sin frissa!.Det vet Du ! ;)
    När det är "dags igen" ;) vill jag ha dig där!!!! Basta! ;)
    Nej...det här får ta den tid det tar ett steg och en dag i taget....vissa dagar med gråt andra med skratt...men du fixar detta och med hela din underbara familj omkring dig...!
    Vad SÖT Elton är...mormor upp i dagen! ;)
    Tack för att du delar med dig på din resa och av dina fina familj,foton etc.
    Vad bra du skriver föresten....det kan ju bli en bok!
    Ha det så bra tills nästa gång och jag skickar dig massor med styrke och positivitets piller!
    God fortsättning på 2012 ett tillfrisknandets år! Massor med Bamse Kramar från:"Blond men inte dum" Pia

    SvaraRadera
  5. Tack alla underbara fina som läser och tänker på mej.

    Kramar och tack till er ni ger mig styrkai uppförsbacken

    SvaraRadera