onsdag 25 januari 2012

Stor Cystostatika

Ja då var det dags att göra den 3:e behandlingen. I morse började jag med lungröntgen, för att göra en jämförelse med den första som gjordes när jag började den 14 december.

Att tilläggas fick jag en annan läkare. Om man har en skala 1-10 i att ha vokabulär så hamnade en en ända av skalan och den andra läkaren i den andra ändan. Ingen var för den  delen varken rätt eller fel.

Ganska intressant  hur olika man kan vara. Min lungröntgen var granskad även av en röntgenläkare. och han i samråd med lungläkaren att den hade minskat i storlek. Det känns bra och jag hoppas att resultatet kan ge mig livskvalité. Jag har en melankonidag i dag, känner mig lite ledsen i dag, vet inte varför men det är väl lite här och lite där som gör det.

Jag blev jätte glad i dag en kund som jag känt sen jag var barn ringde mig, hon hade genom mitt arbete fått reda på att jag var sjuk och vi grät som barn. Vi sa förra gången(hon har flyttat  till en annan stad i Västsverige) att vi måste njuta mer av allt i livet). Det finns så många som inte gör det utan gnäller så mycket.

I morgon skall jag få komma till rehab för att få ett träningsprogram i varmvattenbassäng. Det är livskvalitet för mig just nu. Jag behöver träna upp mina muskler i mitt högerben. Ja till och med hela kroppen, jag känner mig som en badsvamp. Ni vet en sån där grekisk som man dyker efter.

Och en glädje till är att vi har kattpensionat för mina kattbarn barn Doris och Guiness just nu, vi har haft det förrut  och det tog inte många sekunder innan de hittade sina platser och fann sig till rätta. Man kan säga att de har lite semester från Elton. Här är det lugn och ro nästan som att bo på spa. Motionsrunda varje kväll,jaga katt är kul tycker även katterna.

Jag har ju väldigt mycket positivt runt mej i mitt hem.
Båten som jag hittade i biblioteket i dag är Ing-Maries och Lasses fina  Hallberg& Russy segelbåt på tur i Malöströmmar. Jag kan segla förutan vind och jag kan ro utan åror...................

Nu vill jag ge alla en riktigt go kram från mig, och lite fler foton lovar jag att leverera nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Kan förstå din melankoli....jag har ju det nu inför läkarbesöket imorgon å vad är väl lite diabetes......gillar inte att bli bedömd...det är nog det.....härligt att lungcystan blitt mindre...heja heja å att du fått cysto....betyder ju att det går framåt....! Gött att komma igång med träningen. Lycka till med den!
    Här blir det nog ingen kattjakt idag, men det har nog vart action idag för de är helt utslagna båda 2. Gamla Ritchie har huvudet nästan utanför soffkanten. Skitkatten.....precis när Jonas tvättat golven gick hon in på toan å kissade bredvid toastolen.....vi blir galna.....å hon bara lever på.....19 år i sommar....

    Ha det nu så himla bäst Puman å kraaaaam på dej!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna får dej imorgonoch håller man dem tillräckligt hårt så brukar det hjälpa, så jag håller så hårt jag bara kan i morgon.

    Kram fråm kattmormor med klös

    SvaraRadera
  3. hej mitt lilla "morrhår"

    låter som en klyscha, men kämpa på, ge nu järnet imorgon, du är jätteduktig och jag beundrar din "tåga"

    ha det nu gött, så hörs vi efter helgen
    många kramar från din "ärta"

    SvaraRadera