söndag 12 februari 2012

Fy bubblan

Jag vill ju inte gnälla, men ibland är det tvunget, det låter så illa och det sprider så fruktansvärt dåliga vibbar. När jag träffar människor så frågar alla hur mår du? mår du inte illa?

Och jag svarar nej jag mår bra jag mår inte illa. Men det är väl de som pratat med illamående patienter.

Det är tydligen vanligt att må illa. Framförallt förr.
Men nu mår jag illa riktigt illa av att duka fram frukost är en pina, vidrigt. Jag mår inte illa hela dagen men periodvis.
Jag kan minnas graviditetsillamående
Jag har piller mot det så jag skall hämta ut fler.

Pro Viva svart vinbär är fräscht och gott. Och trött så trött jag kan sova hur mycket som helst.  Att sova 12 timmar på natten är inte svårt och sen sova små snuttar för övrigt.

På torsdag skall jag börja med min sista behandling, och sen en lite mindre veckan därpå. Jag hoppas att jag inte rasar totalt fysiskt.

Mentalt har jag fått några käftsmällar som jag inte trodde. Men jag kämpar på. Det finns en personal på lung dagvården som inte borde arbeta med allvarligt sjuka patienter.

Hoppas att hon har ledig dag på torsdag. För henne vill jag inte se mer.  Ja ja that`s life.

Om allt går bra och jag mår bra, jag skall göra en datortomografi på fredag den 2 mars. Jag hoppas att vi se kan åka en sväng till Spanienlandet efter alla cellgiftsbehandlingar och strålningar. Håll tummarna att allt går bra och det har gjort nytta och framförallt att tumörerna krympt. 
Kramar till er alla och CARPE DIEM.

10 kommentarer:

  1. Hej,
    Att må illa för att man är sjuk är väl tillräckligt jobbigt, men att dessutom behöva "må illa" för att man måste träffa personal som uppenbarligen är felrekryterade, jag förstår om du tappar sugen ibland. Jag tycker ändå du är otroligt stark och jag är säker på att du kommer stärkt ur det här med den livsglädje och framåtanda du visar.

    Jag blev väldigt förvånad och jätteglad när du var på salongen när jag kom dit. Jag som aldrig vågat byta frissa (och inte känt behov av det heller) var riktigt nervös innan, eftersom jag trodde att någon annan skulle klippa mig. Tack för att du fanns där!

    Jag håller alla tummar och fingrar jag har så att du kan komma iväg och få lite sol och vila!

    Kramar Tanja

    SvaraRadera
  2. Nämen Puman!
    Knapra is när illamndet är som vidrigast. Lindrar. Dessutom får u i dej vätska sakta men säkert. Önskar att jag bodde närmare dej för då hade jag följt med dej till lungdagvården. Känner att jag har ett å annat att säga till Puckot.
    Tur att du har Elton. Idag var våra goooda vänner Gelgotas här å firade Jonas. Ignas tittade på mej med sina alldeles bruna ögon, la huvudet på sned och sa Sannute. Sannute betyder lite kärleksfullt lilla Sanna på litauiska. En alldeles underbar 3 åring som ger massor av kärlek till Svenska mormor.:)
    Lillasyster Gyte åxå ljuvlig. Små människor kan ge så mycket!
    Ja nu kan väl allt änna bara bli bättre.....måste vara jävligt när man mår som du. Keep on fighting!
    Å dröm till spanienlandet......snart så......

    Goaste kramen till dej från Sanna

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen! Du är en stark kvinna så jag vet att du kommer att klara de sista behandlingarna så du kan åka till ditt älskade Spanien.Du är med i mina böner och jag tackar för de posetiva svaren.Kram i massor Eva <3

    SvaraRadera
  4. Tack alla Tanja Sanna och Eva för att ni tänker och ber för mej. Jag hoppas att illamåendet beror på att det händer grejer i min kropp. Jag skall börja knapra is. Och fortsätta med Proviva sv vinbär. Kramar till er och Carpe Diem

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Håller alla tummar och tår för att det skall gå bra. Och att du snart kan åka till Spanienland. Äta och dricka gott och sola och bada. Du är en envis fighter.Massor av Energikramar från Eja

    SvaraRadera
  6. Hej Marie-Louise! Sänder dig massor av styrke kramar och tankar idag på Alla HJärtans Dag och Alla andra dagar med!Hoppas att Ni kommer iväg till Spanienland för härlig rekreation!Stor Kram Pia.s

    SvaraRadera
  7. Tack Pia kramar till dej och självklart till alla andra på alla hjärtansdag..

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Du är en fighter, och nu går du mot den sista behandlingen. Det är klart att du/ni ska till Spanien och få njuta av sol, det är du värd efter allt kämpande.. Mina Tankar är hos dig varje dag, kram på dig och så syns vi den 23/2 ser framemot detta... /Monica

    SvaraRadera
  9. Hej vännen. Hoppas att du mår bättre nu och kan känna njutningen när du tänker på paella, sangria, mejillones, tapas och cava etc etc för snart är du färdigbehandlad och kan packa väskan söderut. Vi tänker på dig och håller alla tummarna.Har också packat väskan men för att åka norrut. Nu väntar en taxiresa på 2,5 timmar till Bangkok. Styrkekramar T & B.

    SvaraRadera
  10. Då får ni ha en trevlig hemresa till Sverige. Åh ta nu inget insomningspiller innan planet har varit i luften i minst ett par timmar;) Kramar till er.

    SvaraRadera