söndag 19 februari 2012

Ny vecka ny dag

Måndag morgon och jag skall snart åka för att träna, det skall bli skönt. Förra veckan blev det floating och tyvärr ingen mer träning.

Det var cellgift och provtagning och läkarbesök, i bland blir det lite väl mycket. De två sista provtagningarna har tagit en timma innan jag har kommit in till sköterskan.  Nog om det. I går var det 1 årskalas hos Elton.

Han strålade med sina ögon och kände att det var en speciell dag, han hade allas uppmärksamhet. tårta ljus leksaker och massor av människor som han kände igen runt omkring sig.  Nu har jag inte hunnit att lägga upp bilder på Elton från kalaset ännu. Men bilden ovan hade vi i BT som gratulation på morgonen.
Så här snygg var han när han badade Bamses skumbad friserad med skum av sin mamma. Bada är något som alla barn bara älskar.

En dag går fort så vansinnigt fort, speciellt när man mår bra och det har jag gjort hela helgen. Nu när jag påbörjat min sista cellgiftsbehandling så hoppas jag att att välbefinnandet får infinna sig. Jag lovar att inte gnälla på småsaker, det finns alltid någon som har det värre.

 Det är så tråkigt att lyssna på gnällspikar som bryr sig om allt som går att gnälla på. Nej vi har så mycket fina saker att se här omkring oss och att få må bra de små nyanserna. Nu är jag snart på G att ge mig i väg jag blir snabbare och det blir mer tid över på morgonen. Klockan är 8:06 och har hunnit frulle och bloggat, tandvård och bäddning är kvar. Kramar till er alla underbara vänner som vill läsa min blogg och
CARPE DIEM.

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du haft en bra helg! Samma här! Dock en annorlunda söndageftermiddag! Jonas åkte till Borås med dina fotbollskillar. Adam bokade soffan för fotboll. Sen fick han akutträffa Strömberg som fått slut av tjejjen. Jag strök å myste å lyssnade på Sade. Sen dök grabbarna in.....Adam hade magras å satt på toa alltsomoftast, Strömberg tröståt allt han kom åt, Nico var lite nere för han hade kommit för nära dörren på Q8 när han körde ut BMWn från tvätten och Widell satt mitt i alltihopa rätt nöjd med livet. Så gick denna eftermiddag med emellanåt skönsång från toan då Adam hade med Iphonen med spotify å sjöng med, Strömberg som åt godis chips dip grannens morotskaka mm, Nico som hade ångest över sin stackars bil..........allt inte frid å fröjd.....då ringer telefonen.....precis när Strömberg å jag ska äta currygryta...Adam provade lite nnan han satte sej på toa igen...Nico är tydligen muslim å äter inte min curry med picnicbog.....tillbaka till telefonen........En väninna ringer förtvivlad....hennes son har blivit klippt av kompisar när han somnat på en fest.....kan jag hjälpa...ja såklart......ja resten har du la läst på fejjan.....ja sen kom Jonas hem...hade vart en bra match mot Elfsborg..fölust med 2-1 men bra. Ja det var rätt skönt att komma till jobbet imorse.....fast 3 kunder missade sina tider!!!!! Så mellan 10 å 15 kom inte ett öre in....men rensat blev det allafall......ojojoj kan ju tro att det är min blogg som jag babblar på....kram älskade Puma från Sanna

    SvaraRadera
  2. Go Kväll Marie-Louise!
    Vad ROLIGT att du har mått lite bättre,det känns helt underbart att läsa det! Du är helt Amazing....så beundransvärd!
    Lille söte Elton ska vara så stolt över sin super mormor! och han är ju söt som en semla ju ! ;) Ha det fortsatt gott oxå hoppas jag på att få träffa Dig på Hårateljen en 1 mars! ;)

    Kram från Pia.S

    SvaraRadera