fredag 18 november 2011

4 november dan före allahelgons dag.

God morgon. Jag har sovit gott i natt, på något sätt känns det som det är då man rensar allt surr ur hjärnan.
Ni undrar varför. Men börjar med att vrida tiden tillbaka till den förbannade fredagen för två veckor sedan. Jag var på väg till mitt arbete, skulle arbete några timmar, men brukar ta en promenad före och passa på att köpa lite sallad till lunch.
Då när jag precis skulle börja plocka min sallad. då ringer ett dolt nr på min telefon.
Jag svarade glatt och en röst presenterade sig och sade att läkaren som remitterat mig på lungröntgen, har slutat,så han ringde istället,
I vanliga fall har jag en läkare som känner mig väl sen många år. Jag har fått svar på din röntgen och frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag skulle till jobbet.
då sa han att det var allvarligt.
Vad menar du med det frågade jag. Är det CANCER frågade jag. Då svarade han JA. Och han rekommenderade mig att inte gå till mitt arbete när man fått ett sådant besked åk hem och ta det lugnt har du någon att prata med.
In†e då.  Det är väl inte så lätt att inte ta hand om mina kunder, jag är egen företagare och när jag är borta så är 100% av produktionen borta.
Jag lade till baka min scanner tittade mig omkring så att ingen sett eller hört mig. Ringde min kollega och sa som det var, klockan var 9,40 och första kund 10,00.  chockad ock ledsen rusade hon till salongen och löste det praktiska åt mig. Sen ringde jag Bosse och han lika chockad och sa: jag kommer hem direkt. Jag satte mig i bilen, var ingen bra bilförare jag kom hem men minns inte hur. Livsfarlig förare kröp i 30. När jag kom hem ringe telefonen och då tänkte jag att nu är det någon som säger att meddelandet var inte till mej, allt var ett misstag, men så var det inte Det var kollegan som ordnat ombokningarna åt mig.  Sen följe den längsat dagen i mitt liv LÅNGFREDAG i ordets rätta bemärkelse. På kvällen kom våran dotter, son blivande sonhustru hon bebis halvvägs i magen  och  vårat barn- barn Elton 9 mån.  Efter en stund kom min svåger och syster vi hade en trevlig stund tillsammans. Min svåger har haft cancer ett tiotal ggr under en 20-årsperiod, han är ett levende bevis på att kämpa.
Elton är vår pillerburk vi har fullt upp skratt och gos han är en energikick. De stannade hela helgen. vi delade en Amarone på lördagen och på söndagskvällen som min svärson då delade vi en Amarone till.
ps MUJER FUERTE betyder STARK KVINNA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar