tisdag 29 november 2011

Nu är jag klar för i dag .....

Nu ligger jag och väntar på att den sista röntgen skall bli klar och godkänd av läkare så att allt ser bra ut efter dagens biopsi.
Då får jag åka hem. Det är skriandebehov av vårdplatser, det var 5 överbeläggningar på morgonen när jag kom, jag till hade ett dagrum som mitt egna.
Röntgenläkaren gick in med en lång nål från skuldran in i tumören.
Han hade överinseende av två lungläkare också.Jag fick åka in och ut ur datortomografen tills han var nöjd den nålens position och  tog med en bit vävnad.
Han bedövade mig rejält och jag kände ingen smärta alls, det var lite jobbigt att ligga absolut stilla i 45 min.
Efter ingreppet fick jag ligga i 4 timmar, och äta efter 2 timmar. Gissa att det var gott med mat, har knappast ätit sen i går.
Ett äventyr att ligga och äta köttkaka med sås och potatis. Allt går om man bara vill. Lasarettsmaten är fantastiskt god. personalen är underbar.
Men jag vill åka hem ändå. Jag har planerat att arbeta i morgon, halva dagen.
Så nu får vi vänta och se vad provet säger och utifrån det blir det behandling. 

 kram till er alla

1 kommentar:

  1. Hittade just din blogg, bra sätt att kanalisera på kan jag tänka...
    Kommer att följa det du skriver så ofta jag hinner.

    Du smittar, sitter just och skriver på min Mac! heureka!
    Puss o kram
    /Sören

    SvaraRadera