fredag 18 november 2011

7 november

Efter en helvetisk helg med vuxendamp ångest började mina en pusselbit falla på plats.
Min oförklarliga smärta i höften kanske inte är diskbråck inte utan något annat.
Förra veckan lade jag ut 1000:- på två kiropraktorbesök, han undrade om jag varit med om en bilolycka när han kände på min höft.
Samma vecka började min astanga yoga som slutade i katastrofsmärta i höften.
Så på måndagen ringde jag mitt försäkringsbolag Säkra Nordeuropa och berättade att jag hade ont i min höft.
Jag fick tid samma dag. Träffade en duktig idrottsläkare som sade att det ligger en nerv i kläm mellan 3e och 4e ländkotan, man ville påpeka att det inte behöver vara någon cancer son jag befarat.
Vi gör en magnetröntgen, helst i dag men senast i morgon. Så blev det jag åkte tillbaka den 8e och låg blickstilla i en trång gul tunnel 2 ggr 20 min.
Klaustrofobi fanns inte med i på världskartan. det fanns inget alternativ.
Svaret på röntgen kom i måndags dvs den 14 november. Någonting på min 3e ländkota som man inte kan utesluta att det är något malignt. Det förklarade mina nervsmärtor i höften oftast nattetid. Och lämnade över mig som ett litet paket till någen som skulle bli min spindel i cancernätet dr Martinsson lungläkare på SÄS.

3 kommentarer:

  1. Du vet att jag finns här för dig närhelst du behöver en vän. Mina tankar är hos dig, dina nära och kära. Kom ihåg att du är "mujer muy fuerte". Kram tuula

    SvaraRadera
  2. Prövar att komma in på din sida. Jag återkommer. kram Mon-Lis

    SvaraRadera
  3. Hej. Elton+stark kvinna göt att du får energi. Tänker mycket på dej . Bo hälsar kram från oss Lena o Bo

    SvaraRadera