fredag 25 november 2011

Här händer det grejer...........

I dag ringde Martinsson till mej, det låter lite konstigt men jag väntar hela dagen på att han skall ringa, föresten så kom jag på idag vem jag associerar till när han pratar, jo Leif Mannerström.
Proffesionsmässigt lite långt från varandra.
Nu till saken. Man har diskuterat i dag och jag kommer att behandlas med cellgifter.
Min  tumör i lungan och den på länkota nr 3 har samröre.
Martinsson skulle hetsa på patologerna så de får reda på vilken sorts cancer man skall behandla. Han berättade att på tisdag och onsdagar gör man den behandlingen i Borås och så blir det för mej.

Jag vet att man kan tappa sitt hår och jag ställde även den frågan, och så kan det vara. Jag skiter i det bara jag får bli frisk, jag har alla möjligheter med kreativa frisörvänner att få känna mej snygg, knyta snygga tygkreationer sy fast lite löshår och dylikt.
  Jag får väl en peruk, vill ni se mig som blondin? En av mina kollegor i stan har hand om den biten, hon har en god smak och erfarehet så jag känner ett stort förtroende till även henne.
Vad jag har läst och hört så finns det mycket bra mediciner mot illamående, men som sagt vi tar problemen när dom kommer, om dom kommer, jag fortsätter att ta en dag i sänder.
Min kota i ryggen får vänta på strålning. En sak i taget.

Ett alternativ är att äta kortison för att lindra smärtan, nej där går gränsen just nu om kortisonet inte gör mig friskare. Jag kan fortfarande stå och gå. Springa går inte men det har jag aldrigt tyckt om ändå.

Jag skall läggas in på E41 på tisdag och då kommer säkert Martinsson med lite mer fakta. Jag ställer inte mer än nödvändigt med frågor. MAN BEHÖVER FAKTISKT INTE VETA ALLT.

I dag har jag ätit lunch hos Mon-Lis hon bjöd på hemgjorda kåldolmar, som alltid när hon lagar mat utsökt. Tack jag är mätt ännu, så mycket mat har jag inte ätit på en gång som i dag.

Jag  har hunnit med att jobba några timmar. Min terapi.

Nu vill jag ge er alla en god fredagskram.
Nu djävlar skall här slåss.

Hasta luego ,mujer fuerte.

1 kommentar: