tisdag 27 december 2011

FK handläggare utan filter framför vokabulären

Jag är väl känslig för allt och letar efter fel men man kanske i tjänstens vägnar nyansera sig ett uns. Jag fick ett telefonsamtal från min handläggare och presenterade sig och undrade om jag hade tid över att prata med henne, och det hade jag, för närvarande inget annat att göra än sitta och försöka bli frisk. Just nu har jag smärtor i min högra höft och i mina kotor i ländryggen.
Jag kan med nöd och näppe gå för tillfället. Så jag kan inget annat göra. Handläggaren frågade ut mej om min sjukdom var jag har ont hur länge jag har haft ont och till sist när jag tror att jag kan börja arbeta igen till hösten kanske????????????

Men hallå vem vet det.... det viktigaste är att jag skall bli frisk.
och hur skall jag veta när, läkarna  vet inte, jag har överhuvudtaget inte ställt en sådan fråga till dem, jag begriper det är omöjligt att veta.
Man kan inte veta sådant, och det borde väl handläggaren veta som har ett sådant yrke. Jag upplyste henne om att jag anställt två personal för att ta hand om mina kunder.


Då upplyste hon mej att jag inte på något sätt fick ha med mitt företag att göra för då är det arbetstid. Jag upplyste henne om att jag skickat in en lista på exakt timmar som jag vistats på min arbetsplats sen jag blev sjuk.

Nästa gång om jag gör det skall jag ställa tiduret när jag går in med växelpengar till jobbet. Jag lovar att hon skall bli informerad varje sekund. Sedan skall jag ge henne en status på min hälsa varenda gång. Nog om "puckon". Jag har iallafall badat i dag. Så skönt med skumbad och att glas vitt.

Kramar till er alla Crea Diem

5 kommentarer:

  1. Invigning av nya badrocken, mån tro..? ; -)
    kram Tuula

    SvaraRadera
  2. Oh vackra kvinna, du är verkligen värd ett härligt bad!!!
    Vad jag blir ledsen när jag hör hur du blir bemött av f-kassan, hade hoppats på en bättring när der gäller humanitet.....

    PS! Hade tagit bort klipptiden, sorry, missuppfattade nog dig när vi bokade!!! Bamsekramar till dig och din familj, GOD fortsättning!!!

    SvaraRadera
  3. Det är förj..ligt att man inte ska få vara sjuk, innan
    dom förföljer en!! Hört många historier från F-k innan ,om folk som
    varit dåliga och dom jagat med blåslampa.
    Har man otur och träffa på en utan "empati"
    det räcker väl med det du kämpar för nu.

    Jag hoppas verkeligen på ett bra 2012, för alla
    och framför allt till dig och din familj, snart kommer
    det väl en till liten goding som kan ge dig massa
    energi, när var det beräknat? Våran lilla sessa
    fyller 1 år imorgon, det går så fort tiden.

    Va nu rädd om dig och glöm inte att du är
    Bäst!!
    Kramar
    Från delar av tiger flocken

    SvaraRadera
  4. Ja det var invigning av en underbar badrock. Det är ok Elvira finns för dej på torsdag. Är den lilla sessan redan 1 år. Våran är 10 månader.

    SvaraRadera
  5. gokväll mitt lilla "morrhår"

    jaaa, usch och fy för f-kassan, man inbillar ju sig och tror att de ska inneha ett uns av empati men icke då, försök att inte bry dig, förstår att det inte är lätt men ge dig inte vännen

    vi hörs innan det nya året

    många kramar från din
    "lilla ärta"

    SvaraRadera