tisdag 20 december 2011

Strålning

I dag var det dags för strålning av 3e ländkotan.  jag var så trött när jag kom dit så jag fick låna en säng. Jag åkte hemifrån före 11 och gjorde lite ärenden och sedan var jag med Tuula och åt lunch i stora matsalen på Lasarettet. Tack det var jätte trevligt och gott.Bilden ovan är min syster Margaretha so var med mig i dag. Det är trevlig att ha någon med sig, när man skall göra behandlingar, Man småpratar lite kollar lite konst Och diskuterar lite av varje.
Ett litet uterum men ändå med glastak och planterade palmer. så effektfullt som avslut i en korridor.
Det gör så mycket med fönster i taket. lite mer ljusinsläpp , och därmed ljusare lokaler.
Det här är strålnings rummet med sängen. Den röda grejen får man lägga under knäna för att få en skönare liggställning. I dag var det noga att jag låg i exakt rätt position lite fotograferingar och inställningar som görs från manöverrummet. Jag lämnades ensam för att de skulle göra inställningar men tyckte att de var borta länge. Efter en stund kom syster tillbaka och berättade att jag hade livliga tarmar. I går åt jag sallade med baljväxter och i dag samma men med grönsakssoppa. Så jag hade satt fart i i magen. Det gick bra ändå.
Det här är manöverrummet. Många skärmar och mycket aktivitet kan jag tänka mej när någon patient är på plats.




Och så har jag bliviv ägare till 4 designhouse muggar, Jag har suktat efter den länge. Men nu kan jag dricka kaffe i dem varje dag.

Crea Diem och god kväll. I morgon är det heltidsbehandlingar först cellgift och sen strålning, Och då skall min käre make vara med mig hela dan.

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig och håller alla tummar jag kan och ber till goda krafter.... min Kära.kära fina goa Marielouis "frissa"...kämpa på...vad FIN...du är trots allt som du går igenom.Vad bra och intressant du skriver,ja Sverige är fantastiskt,bäst...förutom vädret då kanske!
    Thailand var UNDERBART!
    Du FIXAR detta!!!! Du har så mkt.positiv
    ENERGI!!!!
    Just det ja,jag blev fin i håret i lördags...men saknade dig naturligtvis!!!
    Massor av Styrke Kramar från den eviga blondinen Pia

    SvaraRadera
  2. du är så härlig Pia du utsrtålas massor av energi. Skönt att ni hade det bra i Thailand. Kramar

    SvaraRadera
  3. Kollar varje dag vad du skriver. Du är en underbar person, kämpa på. Kramar från Dubai Liza.

    SvaraRadera
  4. Ha det gott i Dubai Lisa. En liten rapport kanske på Fb inbox? Kram hälsa alla

    SvaraRadera